525.Az

Mərdliyin profilləri- Con F.Kennedi- davamı


 

Mərdliyin profilləri- Con F.Kennedi- <b style="color:red">davamı</b>

İngiliscədən Telman Orucov tərcümə edib   

 

 

Biz özümüzə deyə bilərik ki, bu təzyiq qrupları məktub yazanlar seçicilərin yalnız kiçik faizidir bu, həqiqətdir. Lakin onlar azlığın fikrini tələffüz edirlər, bu azlığın baxışlarına məhəl qoyulmaya bilməz biz böyük ictimaiyyətlə kontaktlarımızın xeyli hissəsini qururuq. Onların rəylərindən biz agah ola bilərik ki, bu adamların səsini almalıyıq, həm onlar bütün mümkün olan şeylərdə bizim etməyə cəhd göstərdiyimiz barədə əsasən məhdud biliyə malikdirlər. (O vaxtdan istirahətə getmiş bir Senator deyirdi ki, hər bir məsələdə o, xüsusi maraqlara uyğun olaraq səs verirdi, ümid edirdi ki, seçki vaxtı onların hamısı əlavə olunacaqdır ki, birlikdə çoxluğa yaxın olanı əmələ gətirsin, ona xoş qaydada xatırladacaqdır ki, bu vaxt ictimaiyyətin digər üzvləri bunu bilməyəcəklər ki, onun səsi onların rifahının əleyhinə olmuşdur. Bu bir daha həmin məsələni bilməyə inandırırdı ki, pozulmaz kimi görünən formula onun üçün işləmir).

 

Bunlar, həmin vaxt vicdanlı adamla qarşıdurmaya girən təzyiqlərin bazisidir. O, təzyiq qruplarını, öz seçicilərini, öz partiyasını, kolleqalarından ibarət yoldaşlığı, ailəsinin ehtiyaclarını, vəzifəyə görə iftixarını, kompromissin labüdlüyünü vəzifədə qalmağın əhəmiyyətini nəzərə almaya bilməz. O, özü üçün mühakimə yürütməlidir ki, hansı yolu seçsin, hansı addımı atsın ki, bu, ona daha çox kömək etsin ya onun özünü risqə məruz qoyan idealları gizlətsin. O, başa düşür ki, nəhayət hər bir məsələni özünün yenidən seçilmək şərtləri əsasında ölçməyə başlayır, nəhayət bir məsələdən sonra digərinə görə prinsiplərindən uzaq olan kompromissə getməyə başlayır, çünki qorxur ki, başqa cür hərəkət etsə onun karyerası dayanacaq prinsiplər üçün gələcəkdə aparacağı mübarizələrin qarşısı alınacaqdır. Həmin vaxt o, vicdan azadlığının özünü itirdi, axı bu, onun vəzifədə qalmasına haqq qazandırırdı. Lakin bu nöqteyi-nəzərdən qərar verməklə bu işə görə o, öz karyerası ilə risq edəcəkdir. Bu isə çətindir könül axtarışı kimi bir qərardır.

 

Lakin bəziləri deyə bilər ki, bu real problem deyildir. Populyar olub-olmamasına əhəmiyyət vermədən, düzdürsə daim onu etmək lazımdır. Təzyiqlərə, şirnikləndirmələrə, saxta kompromisslərə məhəl qoyma.

 

Bu asan cavabdırlakin yalnız o adamlara asandır ki, onlar seçkili vəzifə üçün məsuliyyət daşımırlar. Çoxları üçün bu, təzyiqə cəlb olunmaqdan daha çox, siyasət şəxsi ambitsiyalardır. Biz hətta seçicilərimizin tələblərinə məhəl qoymamaq hüququ ilə düzgün olaraq hərəkət etsək, bunu etməyə qadir hazır olacağıqmı? Biz qeyd etdik ki, təzyiqlər siyasi mərdliyi çətin xəttə çevirirgəlin biz konstitusional daha nəzəri borclara tərəf dönək, bunlar həmin xəttin düzgünlüyünü şübhə altına alacaqdırhəmin borclar ştat sekstiya qarşısında, partiyamız hər şeydən əvvəl öz seçicilərimiz qarşısında olan borclardır.

 

Senatorun başlıca məsuliyyəti, çox adamların güman etdiyi kimi, öz doğma ştatının nəzər-nöqtəsini təmsil etməkdir. Biz federal sistemə nisbətən, suveren ştatların Birliyiyik, bu ştatların ehtiyacları əsasən fərqlidir, – mənim bir Senator kimi konstitusional borcum onları üzə çıxarmaq, ştatımın maraqlarını təmsil etmək barədə irəli sürülən bir tələbdir. Əgər ştatın öz Senatoru danışmırsa, kim Massaçusetsin problemləri barədə danışacaqdır? Bu, ştatın hüquqlarının hətta onun özünə məxsusluğunun itirilməsi ilə nəticələnəcəkdir. Onun canlanmaları isə ancaq daha çox vaxtaşırı azlıqda baş verəcəkdir, bütün azlığın nöqteyi-nəzərinin rəmzi başlığının eşidilməsi üçün bərabər imkan inkar ediləcəkdir.

 

Hər bir Senator öz yerli maraqlarını təmsil edən kolleqalarının nəyi həyata keçirdiyini bilməyə uzun müddət ərzində baxmağa ehtiyac duymur. əgər həmin maraqlar hətta milli faydanın xeyrinə tərk ediləcəkdirsə, qoy Senator yox, seçicilər qərara alsınlar ki, necə dərəcədə nəyisə etsinlər. Çünki Senator onların Vaşinqtondakı müvəkkilidir, onların haqlarının himayəçisidir, Senat palatasında Vitse-Prezidentin adlandırdığı kimiMassaçusetsdən olan Senator yaTexasdan olan Senatordur”.

 

Lakin vaxtsa bunların hamısı deyilmişdir qəbul olunmuşdur, biz hələ bütün əhvalatı danışmamışıq. Çünki biz VaşinqtondaBirləşmiş Ştatların Senatoruyuq Massaçusetsdən Texasdan olan Senatorlar Birləşmiş Ştatlar Senatının üzvləridir. Biz qubernatorlara hörmətli ştatlarımıza deyil, Vitse-Prezidentin başçılığı altında tutduğumuz vəzifəyə görə and içirik biz Vaşinqtona gəlmişik ki, Edmund Börkün sözlərini bir qədər dəyişərək deyək ki, biz düşmənçilik səfirləri deyilik ya öz ştatımız ya seksiyamız üçün məhkəmədə digər ərazilərin müdafiəçilərinə agentlərinə müxalif qaydada çıxış edənlər deyilikbir mənafeyi olan bir millətin məşvərətçi məclisinin üzvləriyik. Əlbəttə, biz öz ərazilərimizin ehtiyaclarına məhəl qoymaya bilmərik, asanlıqla həmin ərazinin məhsulları ola bilmərik, – lakin əgər yerli maraqlar bizim hər birimizin roluna ağalıq edirsə, heç kəs milli marağın keşiyində möhkəm dayana bilməyəcəkdir.

 

Ştat region qarşısındakı borclara əlavə olunan digər şeylər vardırartıq təzyiqi təsvir edilən partiya qarşısındakı borc da vardır. Əgər mən bu təzyiqlərə məhəl qoymuramsa, məni bu vəzifəyə qoymuş partiya ilə birgə getmək barədə borcum yoxdurmu? Biz inanırıq ki, partiya məsuliyyətinin olduğu bu ölkədə biz partiya platformasının dərk edilməsini vacib sayırıqəlbəttə, əgər partiya yarlığı seçicilər üçün bir məna kəsb edirsə. Yalnız bu yolla iki partiyaya əsaslanan bizim millət çox saylı partiya qəlpələrinin tələsindən, onların prinsiplərinin bakirəliyindən sərtliyindən qaça bilər. Onu da əlavə etməliyəm ki, – əgər siyasət barədə Qrişom qanunun bir növünü təklif edə bilərəmsə, – onların üzvlüyünün ölçüsünü tərs mütənasibliklə artıra bilərəm.

 

hələ biz razılaşa bilmərik ki, partiya məsuliyyətinin təzyiqi hər bir məsələ üzrə şəxsi məsuliyyətin tələb etdiyi bataqlıqda batacaqdır. Biliyi, intizamı, müvəffəqiyyəti artırmaq həvəsi, hətta yeni ideyaları istisna edən qərarlar, müstəqil davranış üsyançı üzvlər partiya üçün onun təhlükədə olması deməkdir. Senator Albert Bevericin sözləri ilə deyilsə:

 

Partiya yalnız böyüməklə, (onun gətirdiyi) ideyaların ölümünə dözümsüzlüklə yaşaya bilər... Təşkilat, əgər onun doğub törəməsi öz xeyrinə verilən səslərdən asılıdırsa, əgər oğul atanın yerini tutursa, bu, siyasi partiya deyildir, ancaq Çin tonqudur (tongÇin gizli cəmiyyətinə avropalıların verdiyi addır. Bu, Yerdə, Göydə insanda harmoniyanı təmsil edən üçbucağın əhəmiyyətinə görə, həm tried – “sınaqdan çıxmışadlanırdı. Taypin üsyanında 1911-ci il inqilabında fəal rol oynamışdı. XIX əsrin ikinci yarısında bu ad altında həm cinayətkar qruplar inkişaf etmişdi. Həmin dövrdə ABŞ-da tayfa rəqabəti aparan çinli qanqsterlər bir sıra şəhərlərdə bir-birilə vuruşmuşdutərcüməçi). Düşüncə vicdan vətəndaşları heç bir yerə yığışmır, ancaq Hindu tayfası qana xurafata görə birliyini qoruyub saxlayır”.

 

İki partiyalı sistem hər ikisinin ciddi olduğuna görə qalmır, ona görə qalır ki, hər ikisi çevikdir. Mən Konqressə daxil olanda Respublikaçılar Partiyası, misal üçün, Robert Taftı Ueyn Morsu dəstəkləmək üçün kifayət qədər böyük idiSenatın Demokratik tərəfi isə, indi mən xoşbəxtlikdən onun ağuşunda xidmət edirəm, misal üçün, Harri Bödün Ueyn Morsun hesabına güclü idi.

 

Əlbəttə, hər iki böyük partiya bu gün milli mənafeyə xidmət etmək yollarını axtarır. Onlar geniş dəstək bazasına yiyələnmək üçün hər şeyi, əgər bu nəcib səbəbə görə deyilsə, edirlər. Lakin vaxt ki, partiya vəzifə tutanların milli mənafeyə necə xidmət etmək barədə mövqeləri fərqlidirsə, biz birinci yerə öz partiya borcumuza görə məsuliyyəti hətta seçicilərimiz qarşısındakı məsuliyyətimizi deyil, öz vicdanımıza görə olan məsuliyyəti qoymalıyıq.

 

Lakin yerli maraqlara partiyaya mənsubluğuna görə borclarımızı yerinə yetirməmək, seçicilərimizi iradələri ilə əlaqədar olan problemin kvadratı ilə üz-üzə gəlmək məsuliyyətindən bir qədər asandır. Senator bu məsuliyyətdən qaçırsa, bunun altını çəkməli olacaqdır bizim demokratik sistemin təməl təhlükəsizlikləri yoxa çıxacaqdır. O, həqiqi düşüncədə aydın təmsilçi deyildir, ictimai etimadı pozmuş olur, ona öz baxışlarını icra etmək üçün səs verənlərin nümayiş etdirdikləri etimada xəyanət edir. Con Tayler özünün başlıca nitqində Nümayəndələr Palatasından soruşmuşdu ki, “məxluq özünü onu Yaradana qarşı müxalif qoyurmu? Sahibin arzularına itaət etməyən, onun xidmətçisidirmi?”

 

Onların dilində deyil, öz dilində danışırsa, xalq onu necə öz təmsilçisi kimi qiymətləndirə bilər? Belə etdikdə o, əslində onların təmsilçiliyini dayandırır təkcə özünü təmsil edir”.

 

Qısası, bu fikir məktəbinə uyğun olaraq, əgər mən öz seçicilərimin iradəsinə lazım olduğu kimi məsuliyyətli olsam, özümün deyil, onların prinsiplərini hər şeydən yuxarı qoymaq mənim borcumdur. Bu, yəqin ki, o qədər asan olmayacaqdır, ancaq buna baxmayaraq, məhz o demokratiyanın mahiyyətidir, xalqın müdrikliyinə onun baxışına inamdır. Xalqın səhv edəcəyinə əmin olmaqdan ötərionlar layiq olduqlarından heç yaxşı hökumətə malik olmayacaqlar, – lakin bu, xalqın təmsilçisinin onlar üçün nəyin yaxşı olduğundansa, yaxşı bildiyini demək hüququ ilə özünü lovğa aparmasından daha yaxşıdır.

 

Birləşmiş Ştatlar Senatorunun rolu haqqında belə dar baxışı qəbul etmək çətindir, – bu baxışı öz üzərinə götürən massaçusetslilər məni Vaşinqtona göndərmişlər ki, sadəcə xalqın rəyindəki dəyişikliyi xəbər verən seysmoqraf kimi xidmət edim. Mən bu baxışı, heç xalqın müdrikliyinəinamım olmadığıma görə rədd etmirəm, ona görə rədd edirəm ki, demokratiya konsepsiyası əslində xalqın üzərinə bu dərəcədə az etimad qoyur. Beləliklə, kim elektoratın hər bir impulsuna bağlı olan təmsilçilik vəzifələrini inkar edirsə, onun özünün fikirlərinin nəticəsindən birbaşa asılı olmayaraqxalqın müdrikliyinə etibar etməlidir. Onlar ədalətin ən böyük düşüncəsində inama, mərdliyi şərəfləndirməyə ədalətə ehtiram bəsləmək qabiliyyətinə loyallığa belə bir etimada malikdirlər ki, uzun müddət fəaliyyət göstərdikdə məhz millət üçün yaxşı olan varsa, onun naminə eqoizmdən kənar bir qaydada hərəkət edəcəklər. Bu elə bir inam növüdür ki, demokratiya ona əsaslanır, heç ümidlərin tez-tez sadəcə olaraq pozulması deyildir, ictimai rəy bütün zamanlarda, bütün şəraitlərdə özünü tezliklə ictimai mənafe ilə bir yerdə göstərir.

 

Seçicilər, qısası, bizi seçmişlər ona görə ki, onlar bizim ədalətliliyimizə həmin ədalətliliyi məhz həmin mövqedən icra etməyimizə etibar etmişlər. Bu mövqedən biz onların daha yaxşı mənafelərini, millətin mənafelərinin bir hissəsi kimi qiymətləndirə biləcəyik. Bu, o demək ola bilər ki, biz həmin məqsədlə seçildiyimizə görə ədaləti tam icra ediriksə, şəraitdən asılı olaraq seçici rəyini idarə etməliyik, məlumatlandırmalıyıq, ona düzəliş verməliyik bəzən hətta ona məhəl qoymamalıyıq. Lakin eqoist motiv olmadan ya aristokratların, demaqoqların, ekssentriklərin ya ürəksiz, ictimai hissiyyata qeyri-səmimi olan siyasətçilərin deyil, fərasətli, vicdanın diqtəsinə əməl edənlərin özəl meyli ilə hərəkət edirik. Onlar gözləyirdilər ki, – həm xeyli sarsıntısız olmadan, – seçiciləri onların müdrikliyinin axırıncı hakimləri olacaqlar; lakin onlar belə inama malikdirlər ki, seçiciləribu gün, sabah başqa nəsildəən azı onların müstəqil mövqedə dayanmalarına səbəb olan prinsiplərə hörmətlə yanaşacaqlar.

 

     (Ardı var)

 

 





09.12.2013    çap et  çap et