525.Az

Çağdaş Azərbaycan dramaturgiyası: problemlər, mülahizələr (Müzakirə)- Üçüncü hissə


 

Çağdaş Azərbaycan dramaturgiyası: problemlər, mülahizələr (Müzakirə)- <b style="color:red">Üçüncü hissə</b>

İştirakçılar:

İntiqam Qasımzadəmüzakirənin aparıcısı, “Azərbaycanjurnalının baş redaktoru;
Əli Əmirlidramaturq;
Firuz Mustafadramaturq;
Bəhram Osmanovrejissor;
Gümrah Ömərrejissor;
Əsəd Cahangirlayihənin ideya müəllifi; tənqidçi
______________________________

İntiqam
Qasımzadə
: Axı zaman-zaman rejissorlar Şekspiri , Molyeri öz  traktovkalarına uyğun tamaşaya qoyublar.

Firuz
Mustafa
: Tamamilə doğrudur bu zaman dramaturqun yazdığı mətn əsas kimi qalıb, ona əlavələr edilməyib, yalnız traktovka cəhətdən rejissor azad olub. Yəni sərbəst traktovka dramaturqun hər rejissor üçün əsəri ayrıca işləməsi fərqli şeylərdir.

Əsəd Cahangir:  Firuz müəllim, dramaturqun teatrda müstəsna mövqeyi Esxil, Şekspir, Molyerin adları ilə təmsil olunan antik, intibah, ən yaxşı halda klassisizm dövründə qalıb. Onda həm pyes yazan, həm ona quruluş verən həm öz pyesində rol alan dramaturq teatr üçün hər şey demək idi. XIX əsrdə teatrın əsas simasını artıq dramaturq yox, Bernar, Duze, Moskvin, Karatıgin, Şalyapin, Yermolova kimi böyük aktyorlar müəyyən edirdi. İyirminci əsrdə Stanislavski, Meyerxold Kreqə məxsus alternativ rejissor məktəblərinin yaranmasıyla, rejissor teatrın əsas fiquruna, birbaşa sahibinə çevrildi. Bizdə dramaturqların yaradıcılıq taleyində həlledici rol oynayan rejissorlar bu vaxtdan meydana çıxmağa başlayıb. Məsələn, Tuqanovun Cəfər Cabbarlı, Adil İskəndərovun Səməd Vurğun, Tofiq Kazımovun İlyas Əfəndiyev yaradıcılığındakı rolunu yada salmaq olar. Sizə elə gəlmirmi ki, zamanın rejissora verdiyi bu haqqı onun  əlindən almaq istəyirsiniz. Bəlkə , gələcəkdə vəziyyət dəyişə bilər, amma hələki, Füzuli demişkən, hökm onun hökmüdür, fərman onun fərmanıdır. Yəni çağdaş hakim fikrə görə, dramaturq, sadəcə, pyesin müəllifidir, tamaşanın müəlliflik haqqı isə rejissora məxsusdur.

Firuz Mustafa: Əvvəla, bu gün rejissor teatrı ilə yanaşı bir dramaturq teatrı anlayışı yenidən gündəmə gəlməyə başlayır. Məsələn, ingilis dramaturqu Pinter, belorus dramaturqu Dudarev həm pyes yazır, həm öz əsərlərini səhnələşdirir, həm öz pyeslərində rol oynayırlar. İkincisi, mən heç onu demək istəmirəm ki, dramaturqla rejissor ayrı-ayrılıqda, “muxtarfəaliyyət göstərməlidir. Amma, məncə, professional dramaturgiyaya iddialı adam teatra hazır vəziyyətdə gəlməlidir. O qədər hazır ki, onun hər hansı rejissor redaktəsinə ehtiyacı olmasın. Teatr dramaturq üçün ilkin eksperiment meydanı deyil. Bu eksperimentləri yazıçı stol arxasında etməlidir. Özü adlarını çəkdiyiniz böyük dramaturqlarımız yalnız yaradıcılıqlarının ilkin mərhələsində rejissorlarla məsləhətləşiblər. Doğrudur, sonrakı mərhələdə bu ya digər dramaturqun hansısa bir rejissorla yaradıcılıq əlaqələri mövcud olub. Amma bu o demək deyil ki, rejissorlar onların əsərlərini istədikləri şəklə salıblar. Məsələn, Elçinlə Azərpaşa Nemət, yaxud Mehriban Ələkbərzadənin, eləcə , Əli Əmirli ilə Bəhram Osmanovun uğurlu, intensiv yaradıcılıq əlaqələri mövcuddur. Elçin Hüseynbəyli ilə, elə mənim özümlə mərhum Hüseynağa Atakişiyevin sıx yaradıcılıq ünsiyyəti var idi. Bu gün bir çox dramaturqlarla rejissorlar arasında belə münasibətlər mövcuddur. Əlbəttə ki, mən bu qəbil yaradıcılıq əlaqəsini yalnız alqışlayıram. O ki qaldı mənim əsərlərimin qoyulmaması bu mövzuda narazı olub-olmamağıma, burada bir sıra teatr generallarınınroluvar.

İntiqam Qasımzadə: Amma generalların da sizə qarşı öz arqumentləri var. Məsələn, deyirlər ki, siz pyeslərinizdə müəyyən fəlsəfəçiliyə gedir, bəzi məqamlarda sözə hərəkətdən daha çox önəm verirsiniz. Səhnə isə hərəkət tələb edir, “dramsözünün mənası isə hərəkət deməkdir.

Firuz Mustafa: Mən dramaturgiyada fəlsəfi mühakimələr, fəlsəfi postulatlar yox, fəlsəfi ruhun tərəfdarıyam. Özü elə zənn etməyin ki, bunu fəlsəfə ilə professional səviyyədə məşğul olduğum üçün deyirəm. Amma əminəm ki, dramaturgiya müəyyən fəlsəfi yük daşımalıdır. Xüsusən , müasir dramaturgiyanı buyüksüztəsəvvür etmək çətindir. Son illərdə dramaturgiya fəlsəfə ilə elə bil ki, tamamilə çulğalaşıb. Fikrimi daha da əsaslandırmaq üçün konkret misallara da müraciət edə bilərəm. Bir anlığa XX əsr dünya dramaturgiyasının nəhənglərini göz önünə gətirin. Bunlar kimlərdir? Sartr, Kamyü, İonesko, Bekket başqaları. Bunlar əksərən professional filosoflardır. Onlar XX əsr dünya dramaturgiyasına fəlsəfi mahiyyət, fəlsəfi məzmun, fəlsəfi kvint-essensiya gətiriblər. Məncə, dramaturgiya zaman keçdikcə yeni mahiyyət kəsb edəcək burada fəlsəfənin rolu daha kəskin hiss olunacaq.

İntiqam Qasımzadə: Bəs rejissorlarımız dramaturq-rejissor qarşıdurması məsələsinə necə baxırlar?

Bəhram Osmanov: Mən burda heç bir problematik məsələ görmürəm. Bu günə qədər quruluş verdiyim müəlliflərdən Bəxtiyar Vahabzadə, Nəriman Həsənzadə, Vidadi Babanlının pyeslərinin səhnə variantını müəlliflərlə birlikdə sıfırdan başlayaraq düzəltmişəm. Onlar mənim düşüncəmə uyğun pyes yazmaq məcburiyyətində qalıblar. Çünki səhnə bunu tələb edirdi. Bunların içində uğurlu tamaşa da var, uğursuzu da. Əsas odur ki, bunlar teatra o dövrdə lazım olub.

Gümrah Ömər: Təbiidir ki, bir rejissor kimi bu məsələ məni düşündürür. Məncə, burda iki məsələni bir-birindən ayırmaq laızmdır. Bir var dramaturgiyaya ədəbi janr nümunəsi kimi baxmaq, bir var ki, ona  ədəbi əsas kimi yanaşmaq. Dramaturgiya o tələbdən yaranıb ki,  səhnə üçün oxu materialı olsun. Əgər o tələbdən yaranıbsa, biz o məsələni dominant olaraq qabağa çəkməliyik. Yəni dramaturgiyaya ədəbi əsas kimi baxmalıyıq.

Firuz müəllim dramaturgiyaya daha çox ədəbi janr nümunəsi kimi baxır bu, təbiidir. Çünki o, dramaturqdur. Amma mən dram əsərinə tamaşanın sadəcə ədəbi əsası kimi baxıram. Bu da təbiidir. Çünki mən dramaturq yox, rejissoram. əgər dramaturqlar da dramaturgiyaya teatr üçün ədəbi əsas kimi baxsa, onda rejissorlarla dramaturqlar arasında qarşıdurma avtomatik olaraq aradan qalxar. Tutaq ki, mən sabah Əli Əmirli, yaxud Firuz Mustafa ilə müştərək görəcəyəmsə, mütləq öz aramızda bir sazişə gəlməliyik. Qəribə olsa, bir misal çəkmək istəyirəm: məsələn, fərz edək ki, Əli müəllim evində bir qız övladı böyüdüb onu gəlin köçürüb. Sabahısı gün qızın gəlin köçdüyü evdə bir problem yaşanarsa, Əli müəllimin Azərbaycan kişisi kimi ona müdaxilə etməsi etikadan kənar olay kimi anlaşıla bilər. Çünki qızın problemi artıq onun gəlin köçdüyü evin qaydalarına uyğun çərçivədə həll olunmalıdır. Dram əsəri eynilə onun kimidir. Əgər onun izni verilibsə, rejissorun ixtiyarına buraxılıbsa,  deməli, rejissor mətnə dəyişiklik etməkdə azaddır. Tutaq ki, mən Əli müəllimin əsərinin bütün konstruksiyasını dəyişsəm Əli müəllim bunu mənə irad tutsa, onda mən ona deyərəm ki, Əli müəllim, mən  sizin əsərinizə heç etməmişəm. Sizin əsəriniz mətn kimi çap olunub. Biz onun heç nöqtə-vergülünə toxunmamışıq. Amma o, bizim üçün sadəcə ədəbi materialdır. əgər biz o əsərin konstruksiyasını dəyişiriksə, amma onun nüvəsindən, ruhundan yararlanırıqsa, bunun özü elə sizdən faydalanma deməkdir. Amma mən sizin mətni səhnədən sadəcə səsləndirməyə borclu deyiləm. Çünki sizin mətndəki məqsədinizlə mənim tamaşadakı məqsədim üst-üstə düşməyə bilər. Siz daha çox öz əsəriniz, mən isə daha çox teatr tamaşaçı barəsində düşünürəm. Bütün bunlarla yanaşı mənə elə gəlir ki, teatr məsələləri içərisində dramaturgiya problemi o qədər öndə deyil. Hətta ola bilər ki, mən səhnə işimdə dramaturgiyaya ümumən müraciət etmərəm.

İntiqam Qasımzadə: Gəlin problemə bir az başqasiyasi rakursdan baxaq. Məsələn, dramaturqun söz azadlığı problemi. Əgər roman oxucunun xoşuna gəlməsə, uzaqbaşı kitabı qapayıb bir kənara qoyacaq, bunu bir özü biləcək, bir kitab. Tamaşaçı isə bəyənmədiyi tamaşanı nümayişkaranə surətdə tərk edə bilər. təsəvvür edin ki, bu dramaturq üçün deməkdir! Belə çıxır ki, tamaşaçını iki saat ərzində zalda saxlamaq üçün ona eşitmək istədiyini demək, görmək istədiyini göstərmək, yəni onun ürəyindən xəbər vermək lazımdır. Bunun üçün isə dramaturq özünü azad hiss etməlidir. Yəni digər sənət növləri ilə müqayisədə azad söz teatr üçün daha vacibdir. Bu, onun mövcudluğunun əsas şərti, onun suyu, havasıdır. Sizcə, bu gün hər hansı dramaturqun siyasi mövqeyinin onun əsərlərinin səhnələşdirilməsinə təsiri varmı?

Firuz Mustafa: Doğrusu, indiyə qədər belə bir səbəbin şahidi olmamışam. Amma tutaq ki, mən teatr direktoruyam istəmirəm ki, sənin əsərin səhnədə qoyulsun. o əsər getmir. Belə hallar olur, biz onu inkar edə bilmərik.

Bəhram Osmanov: Əgər bütün bu mükalimədən məqsəd Firuz müəllimin pyeslərinin üçün Milli Teatrda qoyulmamasının səbəblərini çözməkdirsə, mən bu məsələyə aydınlıq gətirə bilərəm. Bunun iki səbəbi var. Birincisi, Firuz Mustafanın modern estetikalı pyesləri Milli Teatrın köklü, oturuşmuş üslubuna o qədər uyğun deyil. Bu məsələnin obyektiv səbəbidir.

Əsəd Cahangir: Amma Afaq Məsudun öz modernizminə görə Firuz müəllimin pyeslərindən geri qalmayanQatarın altına atılan qadınpyesi Milli Teatrın oturuşmuş, köklü ənənələr baryerini aşa bilib. Vaqif İbrahimoğlu isə on beş il əvvəl AxundovunLənkəran xanının vəzirini bu teatrın səhnəsindən az qala postmodern formada təqdim edib. Daha bir arqument: Teatr Elçin Hüseynbəylinin modern üslublu bir sıra pyesləri, tutaq ki, “Fatihə’’, yaxudSezarını da səhnəyə buraxmadı. Belə çıxır ki, burda söhbət sadəcə estetika məsələlərindən getmir.

Bəhram Osmanov: Əlbəttə ki, elədir. Axı mən yalnız obyektiv səbəbdən danışmışam. Deməli, belə çıxır ki, məsələnin subyektiv səbəbi var. Bu da nədən ibarətdir? Ola bilsin ki, sadəcə oranın rejissoru Firuz Mustafa, yaxud Elçin Hüseynbəylinin pyeslərini qəbul etmir. Amma hər halda, Firuz Mustafa xoşbəxt dramaturqdur ki, indiyəcən otuza yaxın əsərinə quruluş verilib. Elçin Hüseynbəylinin kifayət qədər pyesləri digər teatrlarda səhnələşdirilib. Ən azı bu üzdən heç nədən şikayətlənməyə dəyməz.

Firuz Mustafa: Mənim heç kimdən xüsusi bir şikayətim-filanım yoxdur. Kimisə məhkəməyə verən deyiləm. Sadəcə,  məndən soruşuldu, mən cavab verdim.

İntiqam Qasımzadə: (gülür) Firuz, bütün bu problemlərə son qoymaq üçün bəlkə birdəfəlik keçəsən ənənəvi dram estetikasına?

Firuz Mustafa: Mənim fikrim budur ki dramaturgiya, ümumiyyətlə, bədii ədəbiyyat həyatdan yüksəkdə durmalıdır. Mənə hərdən sual verirlər ki niyə teatra tamaşaçı az gəlir. Mən onlara cavab verirəm ki, əzizim, çünki bu gün həyat səhnədəkindən daha dramatikdir. Küçəyə çıxırsan sənə elə gəlir ki, əsl teatr ordadıröpüş orda, görüş orda, kriminal orda, bir sözlə, hər şey... Amma əslində, səhnədə küçədəkilərdən daha effektli nələrsə olmalıdır ki, tamaşaçını cəlb edə bilsin. Mən bu mənada məlum ənənəvi realizmdənsə, modernist düşüncə tərzinə üstünlük verirəm. Çünki modernizm həyatın surətini çıxarmır, onun daxili mahiyyətini, görünməyən laylarını açır. bu, mənim üçün daha maraqlıdır. Məncə, müasir tamaşaçı üçün daha maraqlı olmalıdır. Bu üzdən öz estetikamı dəyişmək fikrim yoxdur, əsərlərimi səhnəyə qoysalar da, qoymasalar da.

İntiqam Qasımzadə: Bəxtiyar Vahabzadənin sözü olmasın, dəyişməzdir əqidəm, yüz dünya fırlana (gülür)... Bugünkü dramaturgiyanın ən ciddi problemlərindən biri yeni dramaturq imzasının yetişdirilməsidir. Bayaq Bəhram müəllim dedi ki, dramaturgiya tariximizdə yeni dramaturq imzası təxminən hər 20 ildən bir yetişib. Elçin, Əli Əmirli, Firuz Mustafanın dramaturji fəaliyyətə başladığı vaxtdan da təxminən elə iyirmi il keçib. Belə çıxır ki, yeni dramaturq imzası haqqında daha ciddi düşünməyin vaxtı gəlib çatıb.

Firuz Mustafa: (gülür) İndi deyirsən, köçümüzü çəkib gedək?

İntiqam Qasımzadə: Elçin müəllim , siz , Əli Əmirli onlarla pyes yazmış, müstəqillik dövrü dramaturgiyamızı formalaşdırmısınız. İnanırıq ki, bundan sonra da teatrlarımızın repertuarını zənginləşdirən əsərlərə imza atacaqsınız. Odur ki, heç kəs kiməsə get demir deyə bilməz. Amma istənilən halda tarixin inkişaf məntiqi gələcək dramaturqların yetişdirilməsini zərurətə çevirir.

Əli Əmirli: Dramaturgiyanın sındırılması mümkün olmayan möhkəm çərçivəsi var, eyni zamanda onun bir sehri var ki, o sehr hər yazıçıya açılmır. Dramaturgiya hobbi deyil, taledir. Dramaturji təfəkkürü, teatr mədəniyyəti, ən əsası,  güclü teatr sevgisi olmayan yazıçı üçün yaxşı pyes yazmaq çətindir, hətta mümkün deyil. Görürsən adam yazır, yazır... hər şey ilk baxışda yerindədir, amma yazdığı sevilmir, uğur qazanmır. Səbəb çox sadədir, həmin dediyim sehr yoxdur həmin əsərlərdə. Belinski dramaturgiyanı ədəbi yaradıcılığın tacı hesab eləyirdi. Əlbəttə bu fikirdə zənnimcə bir qədər şişirtmə var, amma həqiqətdən o qədər uzaq deyil.

İstedadı olan adam savadsız olsa belə şeir qoşar, bayatı çağırar, bir az savadı olan hekayə, nağıl, hətta roman da yaza bilər. İndi roman yazmaq hər şeydən asan olub. Dramaturqda isə yazıçı istedadından başqa bayaq dediyim kimi yüksək teatr mədəniyyəti, yaxşı təhsil, geniş dramaturji mütaliə, yenə teatra böyük məhəbbət anadangəlmə artistizm olmalıdır. Təsadüfi deyil ki, dünyanın ən böyük dramaturqları həm aktyor olublar. Bizdə yazıçılar, jurnalistlər var ki, bir dəfə tetarda olmayıblar. Adam roman yazır, amma teatra getmir. Mən o adamı qınasam da başa düşməyə çalışıram. Əlbəttə, hamının teatrı sevməyi vacib deyil, amma bir şey var ki, teatrı bilməyən, kino ilə maraqlanmayan, ciddi musiqini duymayan, baletə operaya biganə olan, təsviri sənəti qavramağa çalışmayan yazıçının romanını ancaq özü kimilər oxuya bilər.

Südabə Ağabalayeva: Amma bir tərəfdən cavan dramaturqları qınamaq da olmur. Mühit olmalıdır, istedad mühitdə inkişaf edir. Məsələn, heç olmasa, master-klaslar olmalıdır ki, professional dramaturq öz təcrübəsini gənclərlə bölüşə bilsin. Gənc dramaturqun özünü realizə etməsinə imkan yaratmaq üçün teatr üzrə profil nəşrlərin olması yaxşı olardı.

Firuz Mustafa: Belinski deyirdi ki, şair olmurlar, şair doğulurlar. Yəni savadsız adam şair ola bilər, Homerdən ta Ələsgərə qədər. Amma dramaturq olmaq üçün  istedadlı doğulmaq kifayət etmir. Savadsız adam, qədər istedadlı olursa-olsun, dramaturq ola bilməz. Dramaturq həm ədəbiyyat, həm teatrı dərindən bilməlidir. Bizdə bu gün niyə gənc dramaturqlar azdır? Çünki cavanlar oxumurlar, teatra getmirlər.

İntiqam Qasımzadə: Əli müəllim, siz İncəsənət Universitetində dram sənətindən dərs deyirsiniz. Firuz müəllim, siz isə artıq on ildir ki, Azərbaycan Yazıçılar Birliyi Dramaturgiya seksiyasının rəhbərisiniz. Necə fikirləşirsiniz, gənc dramaturqların yetişdirilməsi həm bilavasitə sizlərin işi deyilmi?

Firuz Mustafa: Heç bir təşkilat adama istedad vermir. Eləcə , gənc dramaturqu AYB yetişdirmir. Amma dram yazmağa həvəsi olan gənclər, fərdi qaydada məndən soruşublarsa, bildiyim məsləhətləri vermişəm bundan sonra da bu sahədə bacardığımı eləməyə hazıram. Bir problem təkcə ondan ibarət deyil ki, hansısa gənc dram yaza bilir, ya yox! Tutaq ki, lap yaza bilir. Axı bunun səhnəyə gedib çıxması üçün qədər baryeri aşmaq, qədər prosedurdan keçmək lazımdır.

Əsəd Cahangir: Məncə, bizdə bircə vacib şey çatışmırgəncliyə sevgi. Yeni nəsil dramaturqların bəziləri, məsələn, Elçin Hüseynbəyli Aygün Həsənoğlu  bir dramaturq kimi teatrda ilk mərhələni artıq keçiblər, yəni pyesləri müxtəlif teatrlarda səhnələşdirilib. Aygünün on-on beş il əvvəl Gənc Tamaşaçılar Teatrında səhnələşdirilənMağarapyesi hamı tərəfindən böyük rəğbətlə qarşılanmışdı. İndiyə qədər pyes yazan xanımlarımız olub. Amma pyes yazmaq başqa, həqiqi dramaturji istedad başqa şeydir. Aygünün timsalında ədəbiyyatımıza həqiqi dramaturji istedadı olan ilk xanım gəlirdi. Təsadüfi deyil ki, pyesinNatəvanklubunda keçirilən müzakirəsində Anar müəllim bu məsələni xüsusi vurğulamışdı. Amma Aygün birdən-birə hər şeyi atıb çıxıb getdi buna ancaq təəssüflənmək olaronun timsalında Azərbaycan dramaturgiyası ciddi bir imzanı itirə bilər. həm təəccüblənmək olaro bunu necə edə bildi? Eyni sözləri dramaturji yaradıcılığının ikincidaha ciddi mərhələsinə keçməkdə elə bil ki problem yaşayan Elçinə aid etmək olar. Sizcə, bütün bunlar nədən irəli gəlir?

Əli Əmirli: (gülür) Sənin tənqidi yazıların imkan verdi ki?

Əsəd Cahangir: Mən Aygünü ümumən tənqid etməmişəm. Elçinin isə yalnız ilk qələm məşqləri barədə tənqidi qeydlər eləmişəm. Sonra qələmi püxtələşdi təbiidir ki, buna uyğun olaraq ona münasibət dəyişməlidir. İkincisi, əgər mənim on il əvvəlki tənqidimi nəzərə alırdılarsa, bəs, bugünkü tərifimi niyə nəzərə almırlar? Üçüncüsü, indi sovet vaxtı deyil tənqid yazıçının taleyində ümumən radikal rol oynamır. Bu rolu oynayan başqa amillər var. bu amillər arasında teatr rəhbərləri digər səlahiyyətli şəxslərin cavanlara daha qayğıyla yanaşması problemi, məncə, ən önəmlisidir.

Bəhram Osmanov: Respublika Prezidentinin fərmanı ilə “2008-2018”-ci illərdə teatr sənətinin inkişafıyla bağlı Qanun qəbul edilib. Qanuna əsasən teatr kollektivləri yenidən qurulur,  teatr binalarında əsaslı təmir işləri aparılır, yeni rejissor aktyor nəslinin hazırlanması təhsilin təkmilləşdirilməsi məqsədiylə layihələr gerçəkləşdirilir; qabaqcıl dünya teatrları təcrübəsinin inteqrasiyası başlayıb; teatr sənətinin araşdırılmasıyla bağlı İnqilab Kərimov, İlham Rəhimli, Məryəm Əlizadə, Aydın Talıbzadə, Aydın Dadaşov kimi sənətşünaslara dövlət sifarişləri verilib. Daha səlahiyyətli şəxslər bundan artıq sənətə qayğı göstərsinlər?

Əsəd Cahangir: Amma nədənsə teatrın yeni dramaturq imzasına olan ehtiyac unudulur. Təbiidir ki, öncə istedad olmalıdır. Amma bu istedadın yetişməsi üçün mühit, qayğı da az önəm daşımır.  Yeni nəsil dramaturqlara sözün ciddi, praktik mənasında qayğını bizdə formal xarakter daşıyan dram müsabiqələri təşkili, yeniistedadlaraxtarışı əvəz edir. Pyesləri Sumqayıt Bakının fərqli teatrlarında səhnələşdirilən Rəvan Tövhidoğlu, yaxudİtən vaxtmonopyesi Kamera Teatrının quruluşunda hətta beynəlxalq festivala gedən Samir Sədaqətoğlunun adları  bu müsabiqələr nəticəsində yeni dramaturq imzasının üzə çıxmasından qətiyyətlə birmənalı danışmağa hələki imkan vermir. Çünki hər ikisi müəyyən perspektiv vəd edən bu cavanlar teatr sənətinin yeniliklərini öyrənməli, xaricdə dram sənəti üzrə təhsil almalı, dünyanı görməli, bir sözlə məktəb keçməlidirlər. Yoxsa onların gələcək fəaliyyətinin bircə nəticəsi ola bilərçoxsaylı dram yazanların sırasına daha iki ad artırmaq. Bir sözlə, təkcə teatr binaları yox, yeni dramaturq probleminə yanaşmanın da əsaslı təmirə ehtiyacı var.

İntiqam Qasımzadə: Əsəd, yeni dramaturq imzası problemindən , dramaturgiyanın digər məsələlərindən ən fərqli yönlər üzrə saatlarla danışmaq olar. Amma müzakirəmizin öz vaxt hüdudu var mənə elə gəlir ki, o, artıq başa çatmaq üzrədir. fikirləşirsiniz?

Əli Əmirli: (gülür). fikirləşəcəyik, dramaturgiyamızın bütün problemlərini çözdük, indi ağa deyir, sür dərəyə, sür dərəyə.

İntiqam Qasımzadə: İstənilən bir müzakirə heç bir problemi praktik olaraq çözmür, sadəcə, məsələni qaldırır. Zərdüşt təsdiq edir ki, hər hansı fakt ən əvvəl düşüncədə doğulur, sonra dilə gəlir, ən nəhayət, praktik həllini tapır. Əsəd çağdaş dramaturgiya problemləri ilə bağlı dəyirmi masa fikrini ortaya atmaqla ciddi bir layihənin ideyasını irəli sürüb. Mənə elə gəlir ki, öz çıxışlarımızda biz azacıq məsələləri dilə gətirmədik. Qalanı artıq bizlik deyil. Klassiklərdən hansısa birinin dediyi kimi, “bizdən söyləməkdir, sizdən eşitmək, bir insan əliboş gəzməsin gərək”. Vaxt ayırıb redaksiyamıza gəldiyinizə dəyərli fikirlərinizə görə sizə həm redaksiya üzvlərimiz, həm oxucular adından minnətdarlığımızı bildiririk. Arzu edirik ki, dramaturgiya ilə bağlı növbəti müzakirəmizdə bu dəfəki söhbətimizdə dartışdığımız məsələlərin üzərinə bir qayıtmayaq.

 

 





28.04.2014    çap et  çap et