525.Az

İNSTC qlobal nəqliyyat dəhlizini dəyişdirməyə hazırlaşır


 

İNSTC qlobal nəqliyyat dəhlizini dəyişdirməyə hazırlaşır<b style="color:red"></b>

Beynəlxalq Şimal-Cənub Nəqliyyat Dəhlizi (İNSTC) 12 sentyabr 2000-ci ildə Sankt-Peterburqda İran, Rusiya və Hindistan tərəfindən yaradılmış multimodal nəqliyyat şəbəkəsidir. Bu dəhlizin əsas məqsədi üzv dövlətlər arasında nəqliyyat sahəsində əməkdaşlığı genişləndirməkdir. İNSTC İran vasitəsilə Hind okeanını və Fars körfəzini Xəzər dənizinə birləşdirir, oradan isə Rusiya vasitəsilə Sankt-Peterburqa və Şimali Avropaya uzanır. Zamanla İNSTC daha 11 üzv daxil olmaqla genişləndi: Azərbaycan, Ermənistan, Qazaxıstan, Qırğızıstan, Tacikistan, Türkiyə, Ukrayna, Belarus, Oman, Suriya və Bolqarıstan.

Hindistanın ölkəmizdəki səfirliyindən 525.az-a daxil olan məqalədə deyilir ki, 2000-ci ildə təklif olunan Beynəlxalq Şimal-Cənub Nəqliyyat Dəhlizi (İNSTC) ilkin olaraq ənənəvi Süveyş kanalı marşrutuna alternativ təklif edərək, Hindistandan İran vasitəsilə Rusiyaya yüklərin daşınmasını asanlaşdırmaq üçün nəzərdə tutulmuşdu. Lakin geosiyasi və inzibati problemlərə görə dəhlizin inkişafı dalana dirənib. İki onillikdən sonra İNSTC yenidən canlandırıldı və indi yenidən fəaliyyət göstərir.

İNSTC Hindistanın “Mərkəzi Asiyanı birləşdirin” siyasəti üçün əsas ola bilər, xüsusən də Aşqabad sazişi və layihənin Hindistan, Oman, Türkmənistan, Özbəkistan və Qazaxıstandan keçən şərq dəhlizi ilə yanaşı nəzərdən keçirildikdə. Bu əhəmiyyət Hindistanın regionda həyata keçirdiyi təbliğat səyləri ilə vurğulanır. Məsələn, 27 yanvar 2022-ci ildə Hindistan, Qazaxıstan, Qırğızıstan, Tacikistan, Türkmənistan və Özbəkistan prezidentlərinin də daxil olduğu diplomatik əlaqələrin otuz illiyini qeyd edən ilk Hindistan-Mərkəzi Asiya Sammitinə ev sahibliyi etdi. Əlaqələr və ticarət əməkdaşlığı əsas müzakirə mövzuları olub. Son bir ildə Mərkəzi Asiyaya bu yenilənmiş, fəaliyyət yönümlü diqqət Hindistanın “Mərkəzi Asiyanı birləşdirin” siyasətini yenidən gücləndirdi.

Avrasiyanın dəyişən və inkişaf edən dinamikası çərçivəsində müxtəlif dəhliz layihələri təklif edilir. Xüsusilə, inkişaf etməkdə olan istehsal və enerji mərkəzləri bu dəhliz layihələrinin Qərbə qoşulmasında mühüm rol oynayır.

İNSTC Hindistan, İran və Rusiya tərəfindən fəal şəkildə dəstəklənən həm dəniz, həm də quru yollarını əhatə edən 7200 km uzunluğunda əhəmiyyətli bir layihədir. Hindistan inkişaf etməkdə olan güc mərkəzi olsa da, onun əsas məqsədi Rusiya və Avropa ilə əlaqə yaratmaqdır. Rusiyanın enerji mərkəzi, Avropanın isə böyük bazar olması ilə bu layihə əhəmiyyət kəsb edir. 2002-ci ildə yaradılmış İNSTC Hindistanın Mumbay şəhərindən başlayır, Ərəbistan dənizindən keçərək İrana, daha sonra Qafqaz və Mərkəzi Asiyanı əhatə etməklə Xəzər regionu vasitəsilə Rusiya və Avropaya gedir.

İNSTC vasitəsilə malların ilk transferi 2022-ci ilin iyun-iyul ayları arasında tamamlandı. Rusiya Hindistana daha ucuz qiymətə enerji ixrac etmək və Hindistan bazarına çıxmaq üçün bu dəhlizdən yararlanmağı və bununla da Qərbin sanksiyalarının təsirini azaltmağı hədəfləyir. İran özünü şimal-cənub marşrutunda əsas tranzit nöqtəsi kimi yerləşdirməklə iqtisadi cəhətdən qazanc əldə etmək və Qərbin sanksiyalarının təsirlərini yumşaltmaq niyyətindədir.

Son illər Asiyanın geoiqtisadi və geostrateji mərkəz kimi meydana çıxması qlobal geosiyasəti yenidən formalaşdırdı və regional əlaqənin vacibliyini vurğuladı. İNSTC, xüsusən Galvan böhranından sonra artan Hindistan-Çin gərginliyi, Covid-19 pandemiyası və Ukrayna müharibəsi səbəbindən qlobal qeyri-sabitlik fonunda, trans-regional inteqrasiya mexanizmi kimi artan aktuallıq qazanıb.

2022-ci ilin iyul ayında İNSTC Rusiyadan Qazaxıstan, Türkmənistan və İran vasitəsilə Hindistana qədər uzanan şərq şöbəsi vasitəsilə fəaliyyətə başladı. 39 konteynerdən ibarət ilk yük dəmir yolu ilə İranın cənubundakı Bəndər Abbas limanına aparılıb və daha sonra Hindistanın Nhava Şeva limanına göndərilib.

Bundan əlavə, 2022-ci ilin sentyabrında Dehli rəsmən Hindistanla İran arasında ilk İntermodal Rəqəmsal Nəqliyyat Beynəlxalq Routiers (TIR) ​​Pilot Nəqliyyatını işə saldı. Bu sistem TIR sisteminin gömrük zəmanəti altında malların sorunsuz və sənədsiz transsərhəd daşınmasına imkan verir və bu, ötən il İNSTC-nin əhəmiyyətli artımını vurğulayır.

TIR əsaslı qlobal avtomobil nəqliyyatı sisteminin inkişafı transsərhəd ticarət axınını asanlaşdırmaq, əməliyyat xərclərini azaltmaq və qlobal miqyasda artan regiondaxili və regionlararası ticarəti təşviq etməklə regional ticarətə müsbət təsir göstərir. 2030-cu ilə qədər İNSTC-nin hər il 14,6 ilə 24,7 milyon ton arasında yük daşıması gözlənilir ki, bu da Avrasiya, Körfəz regionu və Cənubi Asiya arasında bütün konteyner daşımalarının 70 faizindən çoxunu təşkil edəcək.

Üstəlik, Hindistan hökuməti tərəfindən 2014-cü il quru qaçış hesabatı göstərdi ki, İNSTC ənənəvi Süveyş kanalı marşrutundan 30 faiz ucuz və iki dəfə daha sürətlidir. Nəqliyyat vaxtını və xərclərini kəskin şəkildə azaltmaqla, İNSTC Hindistanın enerji ehtiyaclarını da dəstəkləyəcək. Bu, Hindistan Ehtiyat Bankının qlobal ticarətdə rupi ödəniş mexanizmini tətbiq etməsindən sonra xüsusilə vacibdir.

Pərvanə

 





21.06.2024    çap et  çap et